Europoje itin sparčiai augančio kompaktinių SUV automobilių segmento tendencijos atsispindi ir Lietuvoje. Ir nors dar prieš kelis metus prestižinių naujų automobilių parke populiaresni buvo dideli visureigiai, tokie kaip „Audi Q7“ ir „BMW X5“, mažesnių automobilių pozicijos taip pat vis labiau stiprėja.

Kalbant apie mūsų šalį ir kompaktinių prestižinių SUV segmentą, šiais metais čia daug kam buvo netikėta naujojo „Lexus NX“ sėkmė, kurių per pirmuosius 7 mėnesius („Autotyrimų“ duomenimis) buvo parduotas 71 modelis. Bet nedaug atsiliko ir „Audi Q5“, kurį įsigijo 67 pirkėjai.

Žinoma, šių skaičių neįmanoma lyginti su pasauliniais pardavimais. Gamintojo teigimu, tai – populiariausias „Premium“ klasės SUV pasaulyje, kurio pirmosios kartos modelių nuo 2008 m. buvo nupirkta daugiau kaip 1,6 milijonai! Na, o kuo išsiskiria naujasis modelis, kuris prekybos salonuose pasirodys kitų metų pradžioje, skaitykite pranešime žiniasklaidai.

Antrosios kartos „Audi Q5“ - dar sportiškesnis

Nors šio modelio pardavimai prasidės tik 2017 metų sausį, jau skelbiama, kad bazinė jo kaina sieks 44 tūkst. 900 eurų.

Naujiesiems modeliams „Audi“ gamintojai siūlo 14-ka skirtingų eksterjero spalvų ir penkis įrangos variantus. Priekiniai automobilio žibintai – su LED elementais arba didelės raiškos „Matrix LED“ technologijomis su dinaminiu šviestuvų pasukimu.

4,66 metrų ilgio, 1,89 m pločio ir 1,66 m aukščio, ratų bazė - 2,85 m ilgio – palyginti su ankstesniu modeliu naujasis „Q5“ išaugo kone visomis kryptimis. Tačiau, priklausomai nuo variklio, automobilio svoris sumažėjo iki 90 kg.

Automobilyje pakankamai erdvės penkiems asmenims, o jo matmenys didesni nei ankstesnio modelio. Priklausomai nuo galinės sėdynės padėties, pagrindinis bagažo skyriaus tūris siekia nuo 550 iki 610 litrų. Tai dešimčia litrų daugiau nei ankstesniame modelyje. Kai galinė sėdynė nulenkta, bagažo tūris išauga iki 1550 litrų.

Naujajame modelyje galimos dvi naujos didelio efektyvumo oro kondicionieriaus versijos. O papildomos funkcijos, tokios kaip vairo šildymas - pasirinktinės. Tarp sėdynės reguliavimo įtaisų galima atrasti net ir pneumatinio masažo funkciją.

„Audi“ virtualaus prietaisų skydelio didelės raiškos ekrano įstrižainė siekia 12,3 colio. Multimedijos MMI terminalo veikimo logika pagrįsta šiandieniniuose išmaniuosiuose telefonuose naudojamomis funkcijų hierarchijomis, be to, sumontuota ir išmani laisva teksto paieška. O nauja natūralaus balso valdymo funkcija atpažįsta kasdieninėje kalboje vartojamus nurodymus. „MMI“ plius navigacija naudoja „Audi Connect“ modulį. Tai leidžia keleiviams panaudoti interneto ryšiui iki 8 mobiliųjų įtaisų.

Naujojo „Audi Q5“ pagalbos vairuotojui sistema leidžia rinktis vieną iš trijų aukštųjų technologijų paketų: „Tour“, „City“ ir „Parking“. Įspėjanti sistema apie iš galo artėjantį transportą, išvažiavimų įspėjimo sistema, susidūrimų išvengimo ir posūkių pagalba – tai dar kelios naujos funkcijos, padedančios užtikrinti eismo saugumą.

Lietuvoje ir Latvijoje naujasis „Audi Q5“ bus pristatomas su dviem galingais ir efektyviais varikliais - TDI ir TFSI. Jų galia padidėjo iki 20 kW (27 AG), o degalų sąnaudos žymiai sumažėjo.

2.0 TFSI variklio galia siekia 185 kW (252 AG), 100 km jis vidutiniškai vartoja 6,8 litro benzino, o į aplinką išmeta 154 gramus CO2 viename kilometre. Iš pagrindų atnaujinto 3.0 TDI taip pat padidėjo galia - iki 210 kW (286 AG), esant 620 Nm sukimo momentui. Šis variklis bus pristatytas 2017 metų viduryje, o 2.0 TDI variklį bus galima pasirinkti jau nuo sausio mėnesio.

Vidutinio dydžio SUV transmisija atnaujinta iš esmės. Tai liečia ir šešių laipsnių mechaninio valdymo pavarą, ir septynių greičių „S tronic“, ir aštuonių greičių „triptronic“ (tik su 3.0 TDI). Automatinėse transmisijose yra integruota degalus taupanti „Freewheel“ funkcija.

Šiame modelyje ir pakaba, ir elektromechaninė vairo stiprintuvo sistema yra naujos. Pasirinkti galima ir dinaminio vairavimo sistemą, reguliuojančią pavarų santykius pagal važiavimo greitį ir vairavimo kampą.

Naujoji adaptyvi pneumatinė sistema gali būti naudojama automobilio korpuso penkių etapų kruizinio aukščio reguliavimui. „Audi Q5 3.0 TDI“ automobilyje šios dvi sistemos ir sportinis diferencialas susietos naujame centriniame važiuoklės valdymo agregate. Galima rinktis du naujus didesnio pravažumo režimus: pakeltas/bekelės ir visų varomųjų ratų.

Naujieji „Audi“ SUV gamykloje komplektuojami su 17 colių lengvo lydinio ratlankiais. Sportiški automobiliai tiekiami ir su 18 colių aliuminio ratlankiais, o S linijos sportiniame pakete numatyti ir 19 colių lengvo lydinio ratlankiai. Pasirinkti bus galima ir net 21 colio skersmens ratlankius.

Naujasis „Audi Q5“ gaminamas naujoje gamykloje Meksike. Į Vokietijos ir kitų Europos valstybių salonus jis bus pradėtas tiekti 2017 metų sausį. Prasidėjus pardavimams bazinė „Q5 2.0 TDI 140 kW (190 AG) quattro S tronic“ kaina sieks 44 tūkst. 900 eurų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (22)