Prieš metus į šią šventę buvo susirinkę perpus mažiau dalyvių, tad šįkart Belmonto pramogų parke esanti aikštelė pasirodė per ankšta – kai kurie automobiliai liko stovėti jos prieigose. Gausiausią dalį sudarė prieš 20-30 metų pagaminti „Mercedes-Benz“ automobiliai, tačiau buvo keletas ir pačių naujausių, taip pat – ir itin unikalių eksponatų.

Bene daugiausiai dėmesio sulaukė išskirtinis „Mercedes-Benz 540k“ modelis. Šį 1937 m. gamybos automobilį iš Jonavos atvairavo Gintautas Žičkus.

„Šis automobilis atkeliavęs iš Amerikos. Iš pradžių jį turėjo vienas lietuvis, paskui automobilis nukeliavo į Latviją, ten buvo restauruotas ir jau kokį penketą metų priklauso man. „540” modelio automobilių buvo pagaminta 417, buvo ir kupė, ir kabrioletų, tačiau tik penki iš jų buvo limuzinai, turėję ketverias duris. Vis dėlto visi penki buvo gaminti pagal specialius užsakymus ir buvo skirtingo dizaino, tad toks kaip šis yra vienintelis pagamintas“, – DELFI pasakojo itin kruopščiai restauruoto automobilio savininkas.

Jis paminėjo, kad turi ne vieną „Mercedes-Benz“ markės mašiną, o visą automobilių kolekciją sudaro apie 20 modelių, tarp kurių yra keletas tapukario metais pagamintų mašinų.

G. Žičkus teigė kasdien važinėjantis 1937-ųjų „320D” automobiliu, kuriuo prieš metus sužavėjo „MB klubo“ šventės dalyvius. O nauji šios markės modeliai jam patinka, tačiau jiems esą trūksta patvarumo.

„Mercedes-Benz 540k“ tapo „Metų automobiliu“ ir susižėrė daugiausiai šventės laurų. Šis klasikinis modelis pripažintas seniausiu renginio automobiliu, daugiausiai žiūrovų simpatijų pelniusiu bei geriausiu senesnių nei 40 metų kategorijos dalyviu.

Į šį renginį „Mercedes-Benz“ savininkai suvažiavo ne tik iš įvairių Lietuvos miestų – keli entuziastų ekipažai atvyko ir iš Latvijos bei Rusijos.

Jauniausių – iki 10 metų – automobilių kategorijoje komisiją labiausiai sužavėjo „C63 AMG” automobilis, turintis 6.3 l, 525 AG variklį. Tačiau tai nebuvo pats galingiausias šventės eksponatas – antroje vietoje likęs G-klasės visureigis, turintis „Brabus“ paketą, po variklio dangčiu irgi slėpė 6.3 l motorą, tačiau gerokai galingesnį – net 760 AG.

Tarp 10-20 metų automobilių geriausių įvertinimų sulaukė „Mercedes-Benz CLK“, o 20-30 metų kategorijoje buvo tokia gausybė dalyvių, kad organizatoriai specialiais prizais apdovanojo net keturių – W126, W124, W201 ir W140 – geriausiai atrodžiusių automobilių savininkus.

30-40 metų kategorijos nugalėtojo prizas iškeliaus į Maskvą – jį gavo svečiai iš Rusijos, į Lietuvą atvykę puikiai prižiūrėtu „Mercedes-Benz SL“ kabrioletu.

Renginio pažibomis tapo prieš daugiau nei 40 metų pagaminti „Mercedes“. Šioje kategorijoje trečią vietą užėmė Dmitrij Titarenko atvairuotas ir „Bagged-Benz“ perkrikštytas 1969-ųjų gamybos „250ce”. Šis baltas gražuolis yra įdomiai restauruotas, jame sumontuota orinė važiuoklė, tad šeimininkas automobilį gali nuleisti labai arti žemės. Antroje vietoje liko Rimanto Olšausko 1959 m. „Mercedes-Benz 220s”, o kaip ir buvo galima tikėtis, nugalėtoju tapo išskirtinis „Mercedes-Benz 540k”.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!