Nuo to laiko šis segmentas Europoje neįtikėtinai išpopuliarėjo ir 2007 metais pasiekė piką, kai buvo parduota maždaug 1,5 milijono šio tipo automobilių. Ir nors vėliau jų populiarumas smuko ir štai jau maždaug penkerius metus lyg ant mielių auga madingų SUV automobilių pardavimai, C klasės vienatūrių Europoje kasmet vis dar parduodama apie 1 milijoną – tikriausiai ne veltui šiame paklausiame segmente savo modelių pristatė net sportiškųjų BMW gamintojas.

Ir smagu, kad vienatūrių segmentas evoliucionuoja, atkreipdamas dėmesį į tai, ko reikalauja rinka. O rinka nori ne tik funkcionalumo, bet ir dailios bei išskirtinės išvaizdos. Todėl po pernai pristatyto naujos kartos ekstravagantiškojo „Renault Espace“ – modelio, sujungusio SUV ir vienatūrių savybes – šiemet pasirodė jo bruožus atkartojantys naujos kartos „Scenic“ bei septynvietė „Grand Scenic“ versija.

20 colių ratlankiai – bazinė komplektacija

Naujasis „Scenic“ turi 4 cm didesnę nei ankstesnės kartos modelio prošvaisą, kuri dabar siekia 17 cm – galima drąsiai įveikti tokias miesto kliūtis kaip borteliai ar didesnės duobės, nebijant pažeisti automobilio. Mažesnioji versija yra 4,4 m ilgio ir savo išvaizda labiau primena populiarųjį SUV „Captur“, o štai 23 cm ilgesnio „Grand Scenic“ profilio linijose lengvai galima įžvelgti „Espace“ bruožus.

Kaip ir kituose naujos kartos „Renault“ modeliuose, automobilių priekinė dalis išsiskiria milžinišku rombo ženklu, o priekiniai žibintai – charakteringomis C formos dienos šviesomis. Gale penkiavietė versija turi horizontalius, septynvietė – įdomiau atrodančius vertikalius žibintus.

Tačiau, žinoma, kad dominuojantis išvaizdos elementas – net 20 colių skersmens ratlankiai. Ir nors sunku tuo patikėti, bet tai yra standartiniai automobilio ratai, kadangi kitokie jam tiesiog nesiūlomi. Ant šių „volų“ montuojamos vienintelio dydžio – 195/55/R20 padangos – kaip pavyko išsiaiškinti, kol kas tokius išskirtinius vasarinius, universalius ir žieminius modelius siūlo tik „Continental“, „Goodyear“ ir „Michelin“ gamintojai.

Bet kokiu atveju, bandant automobilį toks padangų dydis komforto nepakeitė – aukštas padangų profilis užtikrino tiek gerą, ne dantis barškinantį važiavimą, tiek ir turėtų padangas apsaugoti nuo pažeidimų. Taip pat tai yra pirmosios tokio dydžio padangos, kurioms suteiktas aukščiausias A klasės pasipriešinimo riedėjimui ženklinimas.

Be to, 195 mm plotis užtikrina ir gerą sukibimą su keliu, tad dėl tokio ekstravagantiško pasirinkimo kaip ir nėra priežasčių priekaištauti. Žinoma, tik iki tada, kol neprisireiks jų keisti – nors gamintojas tikina, kad jos kainuoja tiek pat, kiek ir 17 skersmens dydžio padangos, visgi reikia prisiminti, kad teks rinktis vos iš kelių „Premium“ padangų gamintojų modelių...

Sumanūs sprendimai salone

Automobilio salone dominuoja pažįstami naujų „Renault“ modelių akcentai – malonaus liesti ir minkštu plastiku padengtame prietaisų skydelyje su projekciniu spalvotu ekranu sumontuotas vertikalus 8,7 colių lietimui jautrus ekranas su „R Link 2“ multimedijos bei važiavimo režimų „Multisense“ pasirinkimo sistemomis.
"Renault Scenic" interjeras

Išskirtinis prietaisų skydelio bruožas – ore sklendžianti centrinė prietaisų skydelio dalis. Tiesa, čia ji mažesnė nei „Espace“ modelyje, bet atrodo įdomiau nei „Talisman“. Be to, ją galima sujungti su stumdoma 13 litrų talpos daiktadėže tarp priekinių sėdynių, taip atskiriant vairuotojo vietą nuo keleivio arba suformuojant pertvarą tarp galinių sėdynių. Tokia sumani dėtuvė buvo ir ankstesnės kartos modelyje, tačiau dabar ji dar talpesnė ir turi jungtis elektronikos įrenginiams.

Apskritai, kalbant apie šio segmento modelius svarbiausia yra praktiškumas – salone yra daugiau kaip 60 l skirtingų talpų ir stalčiukų, sumontuoti atlenkiami staliukai priekinių sėdynių nugarėlėse, sensorinio mygtuko paspaudimu atidaromas šaldomas stalčius priešais priekinį keleivį, papildomai galima užsisakyti dėtuves po sėdynėmis – kaip ir anksčiau, tai vienas iš labiausiai sumaniais salono sprendimais išsiskiriančių modelių rinkoje.

Tiek penkiavietėje, tiek ir septynvietėje „Grand Scenic“ versijoje antros eilės sėdynes galima pastumti, taip atlaisvinant daugiau vietos keleivių kojoms (o čia jos, ypatingai didžiajame modelyje, yra išties daug) arba padidinat bagažinės tūrį. Į kurią mažojoje versijoje tilps iki 1554 litrų, didžiojoje – iki 1737 l. Be to, kiekvienos sėdynės atlošą galima nulenkti tiek mygtuko paspaudimu bagažinėje, tiek ir iš centrinio ekrano.

O jei nuspręsite, kad didesniajame „Grand Scenic“ jums užteks penkių sėdimų vietų, į tokio modelio bagažinę tilps 1901 l. Verta susimąstyti – kaip ir galima buvo tikėtis, nors trečioje sėdynių eilėje galima įsirangyti ir dar paprašyti, kad antroje eilėje sėdintys keleiviai pastumtų savo sėdynes į priekį, ilgoje kelionėje bus tikrai nepatogu, o ir vietos bagažui liks itin nedaug.
"Renault Grand Scenic" talpina daug bagažo

Tiesa, pačiam išimti trečios eilės sėdynių nepavyks (galima nulenkti tik jų nugarėles), tad koks jums modelis reikalingas – „Grand Scenic“ su penkiomis ar septyniomis sėdynėmis – apsispręsti teks prieš pasirašant pirkimo sutartį.

Beje, pačios sėdynės tiek gale, tiek – ypatingai – priekyje labai patogios ir turi tvirtai kūną prilaikantį profilį – jos čia tokios pačios kaip ir didesniame „Espace“ modelyje, su skirtingo tankio minkštąja dalimi, taip pat gali būti valdomos elektra ir turėti masažo bei vėdinimo funkcijas. Iš viso yra numatyti trys salono komplektacijos lygiai.

Sunkesnis už pirmtaką

Lietuvoje modelis bus siūlomas su dviem turbobenzininiais (1,2 l 115 AG ir 130 AG) ir trimis turbodyzeliniais – 1,6 l 110 AG, 130 AG ir 160 AG – varikliais. Bandytas galingesnis benzininis variklis su mechanine 6 greičių pavarų dėže mėgsta apsukas – taip automobilis pradeda važiuoti žvaliau, tačiau ir degalų sąnaudos pavojingai priartėja prie 10 l/100 km – norint pasiekti bent kažkiek panašesnes į gamintojo nurodomas 5,8 l/100 km vidutines degalų sąnaudas, teks važiuoti itin švelniai glostant akceleratorių.

Kas kita – modelis su turbodyzeliniu varikliu. Nors bandymuose buvo tik galingiausia 160 AG versija su dviejomis turbinomis ir automatine dviejų sankabų pavarų dėže (šioje versijoje ji yra bazinės įrangos dalis, taip pat EDC „automatas“ gali būti derinamas ir su 110 AG dyzeliniu motoru), akivaizdu, kad nesunkiai galima pasiekti mažesnes nei 6 l/100 km degalų sąnaudas (gamintojas nurodo 4,7 l/100 km).
"Renault Scenic" priaugo svorio

Na, o norintiems maksimalaus taupumo, siūloma hibridinė versija „Hybrid Assist“, kur 110 AG turbodyzelinis motoras, esant apkrovai, veikia drauge su 10 kW elektros varikliu, varomu 48 voltų akumuliatoriaus. Jis įkraunamas stabdymo metu gaunama energija, o bėgėjantis papildoma galia padeda sutaupyti degalų – gamintojo teigimu, tokio modelio sąnaudos siekia vos 3,5 l /100 km – puse litro mažiau nei su įprastu 110 AG motoru.

Bet ar vertas šitas puslitris nebejotinai didesnės „švelnaus hibrido“ (važiuoti vien tik elektra nėra galimybės) kainos – spręsti pirkėjui.

Deja, bet nei vienas modelis nenustebino kvapą gniaužiančia dinamika – nieko keisto žinant, kad „Scenic“ sveria nuo 1428 kilogramų, „Grand Scenic“ – nuo 1485 kilogramų (o bandyta galingiausia „Grand Scenic“ 160 AG versija – ir visus 1660 kg).

Gamintojas paskelbė, kad automobilis už pirmtaką, kuris svėrė nuo 1295 kilogramų, tapo erdvesnis, bet vertinant šiuolaikiniais parametrais jis yra tikras sunkiasvoris – palyginimui, klasės konkurentai „Volkswagen Golf Sporstvan“ (atitinka „Scenic“ modelį) sveria nuo 1219 kg, „Volkswagen Touran“ (atitinka „Grand Scenic“) – nuo 1336 kilogramų, „Ford C-Max“ ir „Grand C-Max“ svoris – atitinkamai nuo 1291 ir 1377 kilogramų.

Labai gaila, nes šiam šauniai atrodančiam automobiliui, jei jis svertų 100-150 kg mažiau, labai tiktų žvalesnė dinamika.

Žinoma, šioje klasėje daugiau nei maksimali dinamika svarbus saugumas – ir „Scenic“ gali pasigirti neseniai pelnytu maksimaliu penkių žvaigždučių NCAP saugumo įvertinimu. Šį rezultatą jis pasiekė ne tik dėl saugumo priemonių, sutvirtinto plieno karkaso, energiją sugeriančio elastingo plieno ir tokių priemonių kaip keturios saugos oro pagalvės, taip pat užuolaidinės oro pagalvės priekyje ir gale, bet ir visuose modeliuose kaip bazinė įranga diegiamos avarinio stabdymo su pėsčiųjų atpažinimo sistema – niekas iš konkurentų bazinėje įrangoje to nesiūlo.

Taip pat vairuotojui padės visos šiuolaikinės saugumo ir pagalbinės sistemos: adaptyvi greičio palaikymo, avarinio stabdymo, ženklų atpažinimo, važiavimo savo juosta, automatinio statymo sistemos – šiandien šie elektroniniai pagalbininkai tampa tokie patys įprasti, kaip ir ABS ar ESP sistemos.

Maksimalus įvertinimas... beveik

Pirmasis įspūdis, tik sėdus į „Grand Scenic“ modelį, buvo „vau“ – prie labiau ekstravagantiškos nei mažojo „Scenic“ išvaizdos derantis šauniai atrodantis ir erdvus salonas su kokybiškomis medžiagomis ir šiuolaikine multimedijos sistema – teko ilgai pasukti galvą prie ko prisikabinti ir jau pradėjau galvoti, kad šis automobilis išties vertas maksimalaus balo.
"Renault Grand Scenic"

Bet bandymai tam ir yra bandymai, tad po kurio laiko pradedi pastebėti trūkumus: palyginti su konkurentais, jis yra sunkesnis ir tai atsiliepia dinamikoje, mažesniojo „Scenic“ modelio salonas atrodo labiau įprastas ir nesukuria tokio įspūdžio kaip „Grand Scenic“. O dar ir tos apnikusios abejonės, kad gamintojas beveik nepaliko galimybės pasirinkti padangų...

Deja, bet naujojo modelio kainos kol kas nėra žinomos – Lietuvoje jos turėtų būti paskelbtos spalį.

Šių modelių pardavimai mūsų šalyje kol kas nėra įspūdingi. „Autotyrimų“ duomenys teigia, kad dabar jau praeitos kartos „Renault Scenic“ ir „Grand Scenic“ modelių (kainuoja nuo 18 tūkst. 440 ir 19 tūkst. 312 eurų) štai jau kelintus metus šioje klasėje Lietuvoje parduodama daugiausiai – pernai jų įsigyta 65 vnt., šiemet – net 136.

Antrasis pagal populiarumą – „Dacia Lodgy“ (nuo 9 tūkst. 800 eurų), kurių buvo nupirkti 39 vnt. – tai akivaizdžiai ieškančių mažiausiai kainuojančio praktiško automobilio pasirinkimas. Trečias – „Toyota Verso“ (nuo 17 tūkst. 530 eurų), kurių buvo nupirkta 37 vienetai.
"Renault Grand Scenic"

Ketvirtoje vietoje esančio „Touran“ (nuo 20 tūkst. 974 eurų) šiemet per septynis mėnesius nupirko 27 vienetus, penktoje „Ford C-Max/Grand C-Max“ (nuo 16 tūkst. 339 eurų) su 22 modeliais.

Kas pasikeis rinkoje po to, kai Lietuvoje pasirodys naujasis „Scenic“, sužinosime jau greitai.

Įvertinimas 9/10 (lyginant su tos pačios klasės automobiliais)

„Renault Grand Scenic“ techniniai duomenys
Variklio darbinis tūris: 1600 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 118 kW/160 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 380 Nm/1750 aps./min.
Pavarų dėžė : 7 laipsnių automatinė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4634 mm
Plotis: 1866 mm
Aukštis: 1655 mm
Važiuoklės bazė: 2804 mm
Svoris: 1660 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 10,7 sek.
Maksimalus greitis: 200 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,7 l/100 km
CO2 emisija: 122 g/km
Bagažinės tūris: 596/1901 litrų
Kaina: kol kas neskelbiama