Naujos kartos „Kia Optima“ šį pavasarį keliavome į Ženevos automobilių parodą ir tąkart automobilis paliko itin gerą įspūdį – prie efektingos išvaizdos (kaip ir pirmtakas 2011 m., taip ir šis modelis šiemet buvo įvertintas „Red Dot“ pramoninio dizaino apdovanojimu) jis įgijo ir kur kas geresnių važiavimo savybių (kuriomis pirmtakas neypatingai džiugino), stebino puikia garso izoliacija net ir važiuojant gerokai didesniu nei Lietuvoje leistinu maksimaliu greičiu, gale sėdėjęs keleivis per dvi paras taip ir nepradėjo prašytis prie vairo, o degalų sąnaudos buvo saikingos.

Toje pačioje Ženevos parodoje mes išvydome ir gamybai parengtą universalą, kurio testo teko laukti net iki vasaros pabaigos – kaip ne kaip, skirtingai nei „Sportage“, „Ceed“ ir „Venga“ modeliai, surenkami Slovakijoje, „Optima“ yra gaminamas P. Korėjoje.

Išbandyti „Optima“ universalą buvo itin įdomu – šio kėbulo tipo modeliai sudaro apie 50 proc. Europoje parduodamų D segmento automobilių, tad gamintojui, ne juokais nusitaikiusiam atsiriekti Senojo žemyno rinkos dalį, toks variantas gamoje yra tiesiog būtinas. O dar smagiau buvo sėsti prie GT versijos universalo vairo su beveik pustrečio šimto arklių.

Gerai išmoktos vokiečių pamokos

Kaip jau ne kartą rašiau apie „Kia“ ir „Hyundai“ automobilius, akivaizdu, kad P. Korėjos gamintojas itin sparčiai mokosi, kaip pavyzdį imdamas didžiausioje Europos automobilių rinkoje Vokietijoje gaminamus automobilius. Korėjiečių Europos techninis centras įsikūręs „Opel“ pašonėje Ruselsheime, o pagrindinis štabas – vos už keliasdešimties kilometrų esančiame Ofenbache.

Čia darbuojasi gausi vokiečių inžinierių komanda, o už visų „Hyundai“ ir „Kia“ automobilių dizainą jau daug metų atsakingas Peteris Schreyeris, anksčiau kūręs „Audi“ ir „Volkswagen“ išvaizdą.
Už "Kia Optima Sportswagon" dizainą atsakingas vokietis

Akivaizdu, kad ir rezultatas, metus milžiniškas investicijas, pateisina lūkesčius – „Kia“ gali pasigirti, kad yra vienintelė markė Europoje, kurios pardavimai augo visus aštuonerius metus iš eilės (šiemet numatomas net 12 proc. augimas), o pernai korėjiečiai mūsų žemyne pardavė 385 tūkst. automobilių (2,7 proc. rinkos).

Žinoma, reikia pastebėti, kad jei anksčiau automobiliai iš Korėjos galėjo pasigirti tik mažesne nei konkurentų kaina, tai šiandien jie seniai nebėra pigiausias pasirinkimas klasėje. Tačiau ir priekaištų jiems beveik nėra, o už didesnę kainą jie siūlo gerai sukomplektuotus modelius.

Taigi nei debiutavęs antros kartos „Optima“, nei ką tik išbandyta jo versija universalo kėbulu nėra išimtis – kaina tikrai nėra mažiausia rinkoje ir prasideda nuo 24 tūkst. 290 eurų. Bet net šios komplektacijos modelis jau turi galinio vaizdo kamerą, 7 colių lietimui jautrų ekraną, dviejų zonų automatinę klimato kontrolę, šildomas sėdynes, 17 colių lietus ratlankius.

Kadangi visai neseniai rašiau apie tiesioginį šio automobilio konkurentąRenault Talisman Grandtour“ ir surinkau visų klasės automobilių pagrindinius duomenis, tad ir šįkart juos rasite teksto pabaigoje.

Išvaizdus ir praktiškas

O kol kas apžvelkime, kuo ypatingas naujasis „Sportswagon“. Žinoma, reikia pradėti nuo išvaizdos – ji, kaip ir sedano, yra išties daili ir universalo kėbulas jos nedarko. „GT“ ir „GT Line“ komplektacijose automobiliai atrodo dar efektingiau – daugiau chromo apdailos, kitokie buferiai, efektingi ratlankiai.

Bagažinės talpa – nuo 552 iki 1686 litrų – ne geriausias klasėje rezultatas, bet visgi tai kur kas praktiškiau nei renkantis sedaną. Bagažinės dureles galima atidaryti pastovėjus šalia su raktu daugiau kaip 3 sekundes, galinių sėdynių atlošus nulenkti rankenėlėmis bagažinėje, dvigubame dugne susidėti smulkesnius daiktus į skyrelius, bagažinėje krovinius pritvirtinti bėgeliais, tinklu atskirti krovinių skyrių nuo salono – viskas, ko pagrįstai tikisi šios klasės automobilio pirkėjas.
Bagažinės talpa – nuo 552 iki 1686 litrų

Ne prastesnėmis savybėmis pasižymi ir keleivių vietos. Kaip jau minėjau, ant galinės sėdynės itin daug vietos, priekyje vairuotojui ir keleiviui – šiuolaikiškas prietaisų skydelis su horizontaliais ortakiais, vizualiai dar labiau praplečiančiais erdvę.

Žinoma, kaip ir sedane čia erzina neišvaizdus ir labiau pigesniuose modeliuose tinkantis prietaisų skydelio plastikas (kietas iš viršaus, minkštas iš priekio). Bet viskas surinkta tvarkingai, centrinis skydelis sportiškai pasuktas į vairuotoją, salono apdaila gali būti dviejų spalvų.

Nešlubuoja ir multimedijos, taip pat saugumo ir vairuotojo pagalbinės sistemos – multimediją galima susieti su telefonu ir valdyti balsu, sumontuotos važiavimo savo eismo juosta ir automatinio stabdymo sistemos (tiek prieš automobilį, tiek ir pėsčiąjį), kurios valdomos dviejų tipų – radaro ir lazerio – jutikliais, yra eismo ženklų atpažinimo, automatinio statymo sistemos (tiesa, pastaroji dar nemoka statyti automobilio su priekaba) – visas komplektas vairuotojo gyvenimą lengvinančios ir saugumą didinančios įrangos.

Šiuolaikinis „automatas“ – tik „dyzeliui“

Variklių asortimentas „Optima“ gamoje nėra įspūdingas. Bene pagrindinis jų – 1,7 l „dyzelis“, pasiekiantis 141 AG, kuris gali būti komplektuojamas tiek su 6 greičių „mechanika“, tiek ir su smagia 7 greičių dviejų sankabų automatine greičių dėže. Deja, bet kol kas nei silpnesnių (o tai lemtų mažesnę kainą), nei galingesnių (kam norisi daugiau) dyzelinių variklių nesiūloma.

Kiti du – benzininiai varikliai. Bet tiek su atmosferiniu 2,0 l 163 AG varikliu, tiek ir su galingiausia 2.0 l turbobenzinine 245 AG versija derinamas hidraulinis „automatas“ turi tik šešias pavaras ir nei spėja laiku perjungti pavaras, nei pasižymi taupumu – važiuojant „GT“ versija degalų sąnaudos taip ir nenukrito mažiau 10 l/100 km žymos.

Taip pat gamintojas nurodo, kad šis modelis iki 100 km/val. įsibėgėja per 7,6 sek. – spaudžiant akceleratorių neapleido jausmas, kad įsibėgėjimas trunka mažiausiai 1,5-2 sekundėmis ilgiau.
Turbobenzininė versija išvysto 245 AG

Iš kitos pusės – jei kiti modeliai gali būti papildomai užsakomi su reguliuojama pakaba, kurios amortizatorių standumas nustatomas, atsižvelgiant į jutiklių siunčiamus signalus – greitį, kelio dangą, vairo pasukimą – tai „GT“ versijoje ši sistema yra standartinės įrangos dalis ir iš esmės pakeičia pakabos savybes. Ir nors su 1,7 l „dyzeliuku“ nelabai matyčiau prasmės už ją mokėti papildomai, čia ji itin tiko sportiškam automobiliui.

Džiugina, kad „Kia“ atsisakė savo keliais režimais veikiančios elektrinio vairo stiprintuvo sistemos – visais jais ji veikdavo šiaip sau. Dabar elektrinis stiprintuvas sumontuotas ne ant vairo veleno, o ties krumpliastiebiu, todėl sukant vairą jaučiamas labiau tikroviškas ratų pasipriešinimas.

Sistema veikia vienu režimu ir nors jos kažkokia itin sportiška nepavadinsi, delnais jausdamas kiekvieną rato slystelėjimą, važiuoti ji leidžia užtikrintai ir tiksliai pasirinkti važiavimo trajektoriją be nuolatinio jos taisymo.

O važiuoti teko išties greitai – puikia salono garso izoliacija pasižymintis antros kartos „Optima“ leido komfortiškai važiuoti tiek ir didesniu kaip 200 km/val. greičiu Vokietijos autobanu, tiek ir smagiai sukti variklį aukštomis apsukomis vingiuotais netoli Miuncheno prasidedančių Alpių kalnų keliais – drauge su gerai suderinta pakaba (universale dėl aukštesnio svorio centro ji suderinta kitaip nei sedane) ir mažesne „GT“ versijos prošvaisa bei dar sportiškesniais nustatymais galima buvo mėgautis azartišku važiavimu.

Iki tol, kol nusileidus nuo kalnų kaime neįvažiavau į didelę duobę, kurios smūgis perėjo per visą kūną – panašu, kad gamintojas tikrai neperlenkė lazdos pasakodamas, kad kėbulo gamyboje panaudota itin daug didelio tvirtumo plieno, padidinusio kėbulo standumą daugiau kaip 50 procentų – tai taip pat lėmė žymiai geresnes nei pirmtako valdymo savybes.

Be to, važiavimui buvau pasirinkęs „Sport“ režimą su maksimaliai „užspausta“ pakaba – tik taip automobilis noriau reaguodavo į akceleratoriaus paspaudimą, leisdamas mažiau kreipti dėmesį į vėluojantį pavarų perjungimą.

Deja, bet skirtingų pakabos veikimo režimo ir reakcijos į akceleratoriaus paspaudimą pasirinkti neįmanoma, taip pat erzino nuolatos sportišką režimą lydėjęs dirbtinai sustiprintas keturių cilindrų variklio gaudesys – skirtingai nei konkurentų modeliuose, čia taip pat nėra galimybės pasirinkti norimą motoro garsą.

Rinksis dyzelį

Akivaizdu, kad tiek GT universalo versiją už 37 tūkst. 90 eurų su itin gausia įranga, kurioje yra ir panoraminis stoglangis su oda aptrauktu salonu, tiek ir hibridinį modelį, kurio kaina kol kas nėra žinoma ir mūsų rinkoje jis pasirodys tik kitų metų antroje pusėje (be to, šiuo metu siūlomas tik hibridinis hečbekas, todėl šio modelio aš nebandžiau), rinksis vienetai.

Dominuojanti dauguma bus variantai su 1,7 l 141 AG dyzeliniu varikliu, kainuojantys nuo 24 tūkst. 890 eurų ir jau bazinėje komplektacijoje turintys gerą įrangą. Žinoma, būtų dar patraukliau, jei gamintojas siūlytų pigesnių modelių, ypatingai su mažo darbinio tūrio turbobenzininiais varikliais – šiandien vis daugiau pirkėjų renkasi būtent tokius modelius.

Įvertinimas 9/10 (lyginant su tos pačios klasės automobiliais)

Lietuvos rinkoje parduodamų vidutinės klasės universalų palyginimas: modelis, ilgis, atstumas tarp ašių, bagažinės tūris, svoris, kaina (pigiausio modelio su dyzeliniu varikliu kaina):

„Ford Mondeo Wagon“ – 4867 mm, 2850 mm, 525-1630 l, nuo 1376 kg, nuo 22 tūkst. 537 eurų (24 tūkst. 584);

„Hyundai i40 Wagon“ – 4770 mm, 2770 mm, 553-1719 l, nuo 1403 kg, nuo 19 tūkst. 490 eurų (20 tūkst. 490);

„Kia Optima Sportswagon“ – 4855 mm, 2805 mm, 552-1686 l, nuo 1475 kg, nuo 24 tūkst. 290 eurų (24 tūkst. 890);

„Mazda 6 Sport Wagon“ – 4800 mm, 2750 mm, 522-1664 l, nuo 1280 kg, nuo 21 tūkst. 839 eurų (24 tūkst. 389);

Opel Insignia Sports Tourer“ – 4913 mm, 2737 mm, 540-1530 l, nuo 1513 kg, nuo 19 tūkst. 703 eurų (23 tūkst. 892);

„Peugeot 508 SW“ – 4813 mm, 2817 mm, 560-1598 l, nuo 1395 kg, nuo 21 tūkst. 74 eurų (23 tūkst. 393);

„Renault Talisman Grandtour“ – 4866 mm, 2809 mm, 572-1681 l, nuo 1465 kg, nuo 23 tūkst. 825 eurų (23 tūkst. 825);

„Škoda Superb Combi“ – 4856 mm, 2841 mm, 660-1950 l, nuo 1295 kg, nuo 19 tūkst. 810 eurų (22 tūkst. 768);

„Toyota Avensis Touring Sports“ – 4820 mm, 2700 mm, 543-1609 l, nuo 1385 kg, nuo 17 tūkst. 470 eurų (21 tūkst. 180);

„Volkswagen Passat Variant“ – 4767 mm, 2791 mm, 650-1780 l, nuo 1294 kg, nuo 21 tūkst. 700 eurų (26 tūkst. 062).

„Kia Optima Sportswagon“ techniniai duomenys
Variklio darbinis tūris: 1685 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 104 kW/141 AG/4000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 340 Nm/1750-2500 aps./min.
Pavarų dėžė : 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4855 mm
Plotis: 1860 mm
Aukštis: 1470 mm
Važiuoklės bazė: 2805 mm
Svoris: 1545 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 10,2 sek.
Maksimalus greitis: 200 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,4 l/100 km
CO2 emisija: 113 g/km
Bagažinės tūris: 552/1686 litrų
Kaina: 24 tūkst. 890 Eur (bazinė kaina – nuo 24 tūkst. 290 Eur)