Kaip žinome, šios vokiečių kompanijos automobiliai tarp konkurentų – vieni brangiausių, ir naujasis „Tiguan“ – ne išimtis.

Neatskleisiu didelės paslapties, kad SUV automobiliai šiandien išgyvena tikrą bumą – jų pardavimai auga reaktyviniais tempais, nauji modeliai kepami vienas po kito, o pirkėjams jų vis negana. O jei dar šie automobiliai paženklinti dviguba V raide, jie tiek gimtojoje Vokietijoje, tiek ir Lietuvoje tiesiog pasmerkti sėkmei.

Todėl nieko keisto, kad pernai aštuntus gyvenimo metus skaičiavęs (debiutavo 2007 m.) pirmosios kartos „Tiguan“ vis dar buvo populiariausių Lietuvoje kompaktinių SUV automobilių trejetuke, o iš viso pasaulyje jų buvo parduota daugiau kaip 2,8 milijonai! Bet atėjo laikas naujai kartai.

Naujos platformos privalumai

Naujasis „Volkswagen Tiguan“ platforma dalinasi su septintos kartos „Golf“ ir naujuoju „Passat“, naudojant šią platformą bus gaminamas ir naujos kartos „Audi Q3“. Pamenu, maždaug 2012 metais vokiškame „Auto Bild“ žurnale buvo publikuojamos nuotraukos, kaip po kelerių metų atrodys koncerno ateities modeliai. Gamintojas vizijas ištesėjo – naujieji „tautos automobiliai“ išties pasižymi „aštriomis“ ir griežtomis kėbulo ir žibintų linijomis, atrodo pabrėžtinai sportiškai ir, galima sakyti, gana šaltai.

Ir čia, mano galva, su tokiu pabrėžtinai šaltu dizainu buvo perlenkta lazda – kas dera oficialiam „Passat“ ar visiems gyvenimo atvejams tinkamam „Golf“ (kurį vairuoja ir vadybininkai, ir namų šeimininkės), ne visai tinka gyvenimo džiaugsmu trykštančiam ir madingam miesto SUV automobiliui. Tarp jų – ir „Tiguan“.

Nors nemėgstu skirstyti automobilių į „vyriškus“ ir „moteriškus“, visgi vyrai dažniau sėda prie didesniojo „Touareg“ vairo, o moterys mieliau renkasi kompaktišką „Tiguan“. Ir šiuo atveju aš nesu įsitikinęs, kad jas pavergs griežtos linijos ir kampuotos kėbulo formos.
"Volkswagen Tiguan"

Suprantu, kad gamintojas norėjo suformuoti labiau „vyrišką“ automobilio išvaizdą (todėl nemažai akcentuoja automobilio privalumus bekelėje), bet, subjektyviai vertinant, automobilio išvaizdai trūksta arba daugiau įdomių linijų (tarkime, kaip naujajame „Hyundai Tucson“), arba daugiau žaismingumo (kaip naujajame „Kia Sportage“).

Bet atidėkime šiuos pasvarstymus į šalį, nes išvaizda – skonio reikalas. Tuo labiau, kad antros kartos „Tiguan“ nuo pirmtako gerokai skiriasi ne tik ja, bet ir techninėmis savybėmis. Dabar automobilio ilgis siekia 4,49 metro (61 mm daugiau nei anksčiau) ir jis yra 1,84 m pločio (30 mm daugiau), tačiau 33 mm žemesnis (aukštis siekia 1,63 m) – kelyje „Tiguan“ atrodo tvirčiau ir sportiškiau.

Be to, atstumas tarp ašių padidėjo 77 mm (ilgis siekia 2,68 m,) todėl salonas tapo erdvesnis (+26 mm). Ir nors automobilis tapo žemesnis, dėl naujos platformos galimybių sėdima 8 mm aukščiau, o virš galvos yra daugiau vietos. Džiugina ir tai, kad jau bazinėje įrangoje siūlomi 17 colių lieti ratlankiai.

O štai madingus LED tolimųjų ir artimųjų šviesų žibintus, jei nesirenkate geriausios „Highline“ komplektacijos, teks užsisakyti papildomai (pigiausiai „Trendline“ versijai ši įranga nesiūloma). Bet ir brangiausios versijos modeliui LED šviesos kainuos papildomai, jei norėsite, kad šie žibintai turėtų automatinio perjungimo, taip pat švietimo posūkio kryptimi funkciją.

Į bagažinę telpa iki 1665 l – net 145 l daugiau nei anksčiau (nenulenkus sėdynių telpa 615 l). O patogiau sudėti daiktus į bagažinę pravers 50 mm žemesnis pakrovimo aukštis nei anksčiau. Na, ir iš kitų „Volkswagen“ modelių žinoma funkcija – bagažinę galima atidaryti, mostelėjus koja po galiniu buferiu.

Ir nors automobilis tapo didesnis, jis yra maždaug 50 kg lengvesnis už pirmtaką, todėl gamintojas žada iki 25 proc. mažesnes degalų sąnaudas. Be to, juo galima vilkti net iki 2500 kg sveriančią priekabą.

„4Motion“ versija su visų varančiųjų ratų pavara turi važiavimo bekele režimų pasirinkimą, taip pat 11 mm didesnę prošvaisą (siekia 20 cm), mažiau atsikišusį priekinį buferį, plastikines durelių apačios ir slenksčių apsaugas (turiu pastebėti, kad „Tiguan“ durelės dengia slenksčius, tad pagal galimybes prisimurkdžius bekelėje, leis išlipti iš automobilio nesusitepus kelnių).

Modeliuose su visais varančiaisiais ratais diegiama „Active Control“ sistema, kuri siūlo keturis režimus, pritaikytus važiavimui keliu, bekele ir skirtingoms oro sąlygoms. Taip pat modelio kalno įveikimo ir nusileidimo kampai (atitinkamai 25,6 ir 24,7 laipsniai) yra nepasiekiama svajonė daugumai konkurentų (kurių dalis apskritai nesiūloma su „4x4“ pavara) – tuo galėjome įsitikinti inscenizuotoje bekelės trasoje.

Didelės multimedijos galimybės

Tie, kam teko važinėti naujaisiais „Golf“ ir „Passat“, įsėdę į automobilį jausis lyg namuose. Tiesios prietaisų skydelio linijos, puiki ergonomika, geras surinkimas ir kokybiškos apdailos medžiagos – visa tai pamatysite ir naujajame „Tiguan“.

Standartinėje „Comfortline“ ir „Highline“ komplektacijoje – trijų zonų klimato kontrolės sistema. Salonas tikrai praktiškas ir patogus (ypatingai verta paminėti etalonines ergonomines sėdynes), bet be kažkokių ryškesnių elementų, už kurių užsikabintų akis – manau, kad tokios detalės miesto SUV taip pat yra svarbios.

Bet jas (akis) yra tikrai kur paganyti, kai pradedi gilintis į nustatymus ir multimedijos meniu – čia pasirinkimų itin daug. Vietoje įprasto spidometro ir tachometro – skaitmeninis prietaisų vaizdas (nesiūlomas pigiausioje „Trendline“ versijoje), kurio padėtį ir išvaizdą galima keisti, pasirenkant skirtingus atvaizdavimo režimus, taip pat, naudojantis navigacijos sistema, padidinant trimačio navigacijos sistemos žemėlapio atvaizdą.
"Volkswagen Tiguan"

Virš prietaisų skydelio gali būti sumontuotas spalvotas projekcinis ekranas, kuriame papildomai rodoma visa svarbiausia informacija. Tiesa, visa ši įranga kainuoja papildomai.

Centriniame informaciniame lietimui jautriame ekrane (bazinėje komplektacijoje – 5 colių, papildomai galima užsisakyti 8 colių (bazinė įranga „Highline“ versijoje) gali būti atvaizduojamas susieto mobilaus įrenginio ekranas, rodomos telefono kontaktų nuotraukos, perduodamas statinis vaizdas iš gale ar priekaboje sumontuotos vaizdo kameros (stebėti vaikus ar pervežamus gyvūnus).

Tęsiant kalbą apie didesnes jungiamumo galimybes, keleiviai savo mobiliaisiais įrenginiais taip pat gali prisijungti prie automobilio multimedijos sistemos, įvesti naujus navigacijos sistemos duomenis, parinkti norimą muziką ir t.t.

Taip pat naudojantis sistema pasiekiama informacija apie šalia esančias degalines, užkandines ir nakvynės vietas, galima sužinoti orus ir naujienas – puiku, bet dėl saugumo dalis šių programų neveikia važiuojant, tad kodėl tiesiog nepasinaudoti mobiliu įrenginiu kišenėje (sustojus arba šalia sėdinčiam keleiviui) taip ir lieka neaišku.

O bene didžiausia naujiena – kaip ir „Nissan Qashqai“ automobilyje dabar yra „Area View“ funkcija, kuri rodo vaizdą iš kamerų aplink automobilį – įgudus naudotis ši funkcija praverčia manevruojant bekelėje, kai nematomi automobilio kampai.

Dar maloniai džiugina tai, kad visų komplektacijų automobiliai turi daug saugumą didinančios įrangos – septynios saugos pagalvės, automatiškai pakylantis ir smūgį mažinantis variklio gaubtas, automatinio stabdymo mieste ir perspėjimo apie pėsčiuosius, važiavimo savo juosta palaikymo, slėgio padangose stebėjimo, automatinio stabdymo po eismo įvykio sistemos – visa tai yra standartinė automobilio įranga. Tiesa, ženklų atpažinimas galimas tik papildomai užsisakius navigacijos sistemą.

Plati variklių gama ir daugiau komforto

Naujas modelis siūlomas su TSI ir TDI varikliais, kurių galia siekia nuo 115 iki 240 AG. Pigiausias gamoje – „Trendline“ modelis su 1.4 TSI 125 AG turbobenzininiu motoru, kainuojantis nuo 21 tūkst. 853 Eur. Bet pigiausios „Trendline“ versijos nerekomenduočiau – ji nekomplektuojama ir jam net nesiūloma ta įranga, kuri šį automobilį daro šiuolaikišku (skaitmeninis ekranas, adaptyvus važiuoklės reguliavimas, LED žibintai, projekcinis ekranas, ženklų atpažinimas ir t.t) – dėmesio verti modeliai prasideda nuo „Comfortline“ komplektacijos, bet jie – ir kur kas brangesni.

Pigiausias tokios komplektacijos „Tiguan“ su 1.4 TSI 150 AG turbobenzininiu motoru ir šešių pavarų DSG dėže („mechanika“ nesiūloma) kainuoja nuo 27 tūkst. 388 Eur, su turbodyzeliniu 2.0 TDI 150 AG motoru ir šešių greičių „mechanika“ – nuo 27 tūkst. 871 Eur.

Su visų varančiųjų ratų sistema modeliai dar brangesni – toks benzininis „Tiguan“ kainuoja nuo 27 tūkst. 763 Eur, dyzelinis – nuo 30 tūkst. 232 Eur. Jei „4Motion“ pavarą derinti su automatine transmisija, tokių modelių kainos atitinkamai prasideda nuo 29 tūkst. 749 („benzinas“) ir 32 tūkst. 219 („dyzelis“) eurų. Išties nepigu, įvertinant tai, kad dar užsisakysite ir papildomos įrangos.
"Volkswagen Tiguan" siūlomi su TSI ir TDI varikliais

Bandymuose Vokietijoje buvo trys modeliai: su turbodyzeliniais 150 ir 190 AG varikliais (vėliau pasirodys net 240 AG „dyzelis“) ir turbobenzininis 180 AG variantas. Tiek dyzeliniai, tiek ir turbobenzininiai varikliai pasižymi žemo dažnio darbo garsu ir salone, nors ir prislopintai, bet visgi girdimi.

Išbandžius modelius tapo akivaizdu, kad optimalus pasirinkimas – 150 AG „Bluemotion“ versija su turbodyzeliniu varikliu – jis pakankamai galingas, o važinėjant Berlyno priemiesčiais degalų sąnaudos buvo tik šiek tiek didesnės nei 5 l/100 km – šiuo automobiliu tikrai galima važiuoti taupiai.

Tik anksčiau neteko pastebėti tos savybės, kad važiuojant modeliu su DSG pavarų dėže, pavaros perjungiamos itin anksti, tad pagreitis – labai vangus ir nuolatos tekdavo rinktis „Sport“ režimą. Tikriausiai šįkart gamintojas taip suderindamas pavarų perjungimą stengėsi „pritraukti“ nurodomas sąnaudas prie realių, atitinkančių „Euro 6“ normas, be jokių machinacijų – pagirtina, bet visgi erzina: anksčiau DSG dėžės gal ir veikdavo, ypatingai važiuojant mieste, gana trūkčiojančiai, bet tokio uždelsimo pastebėti neteko.

Dar viena versija – kadangi testai vyko priemiestyje beveik visą kelią važiuojant nedideliu greičiu, gali būti, kad adaptyvi pavarų dėžė tiesiog prisitaikė tokiam vėžlio tempui.

Ir dar vienas nusistebėjimas – važiuoklė suderinta labiau komfortiškam važiavimui, tad automobilis važiuoja gerokai minkščiau nei, pavyzdžiui, korėjiečių ar japonų automobiliai. Tad ypatingai tiems, kurie mėgsta prasilėkti „su vėjeliu“, tikrai verta pagalvoti apie papildomai užsakomą adaptyvią DCC važiuoklę.

Apibendrinimas

Šį kompaktinį SUV galiu drąsiai vadinti etaloniniu – pagirtina ergonomika, puikios praktinės ir važiavimo kelyje ir bekelėje savybės, moderni multimedijos sistema, skaitmeninis prietaisų skydelis. Bet kažkodėl visa tai nedžiugina – ir tai ne tik dėl kainos.
"Volkswagen Tiguan"

Mano galva, kas tinka „Golf“ ir „Passat“, madingame kompaktiniame SUV automobilyje turi būti pateikta „skaniau“ ir su ugnele. Tokiam automobiliui neužtenka tik maksimaliai gerų praktinių savybių ir naujausių technologijų, jis turi spinduliuoti džiugesį ir šarmą, „kabinti“ mielomis akiai detalėmis – o būtent to naujajame „Tiguan“ ir pasigedau.

Be to, anksčiau tik mažesne kaina vilioję konkurentai iš Korėjos ypatingai pagerino savo važiavimo savybes, nebenusileidžiančiomis vokiškiems automobiliams – nieko keisto žinant, kad jie ir yra kuriami Vokietijoje. O ir šiandien naujų SUV automobilių pasirinkimas kur kas didesnis, nei prieš 8 metus, tad „Tiguan“ rinkoje laukia nemenki iššūkiai.

Įvertinimas 8/10 (vertinamas lyginant su tos pačios klasės automobiliais)

„Volkswagen Tiguan Comfortline“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 1968 cm3
Degalai: dyzelinas
Galia: 110 kW/150 AG/3500 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 340 Nm/1750 aps./min.
Pavarų dėžė : 6 laipsnių mechaninė
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis: 4486 mm
Plotis: 1839 mm
Aukštis: 1632 mm
Važiuoklės bazė: 2681 mm
Svoris: 1468 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val. : 9,3 sek.
Maksimalus greitis: 204 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 4,7 l/100 km
CO2 emisija: 123 g/km
Kaina: 27 tūkst. 871 Eur (bazinė kaina – nuo 21 tūkst. 583 Eur)