Apibūdinti Marakešą vienu žodžiu tiesiog neįmanoma. Šis kadaise berberų įkurtas Maroko miestas yra itin įvairiapusis. Vietos musulmonai tvarkingai kiekvieną rytą pradeda maldomis, tačiau gatvėse apie tvarką galima pamiršti. Vienintelis autoritetas vietiniams yra šviesoforas – jokios kitos Kelių eismo taisyklės, rodos, neturi prasmės. Čia gali iki begalybės skaičiuoti taksistų „pribaiginėjamus“ senus „Mercedesus“ ar vietos vežikams pragyvenimą garantuojančius arklius su karietomis, bet vakare nereikėtų stebėtis gatvėse pamačius tviskantį „Ferrari 458 Italia”, naująją S-klasę ar „Audi R8”. Tikėtina, kad žvelgdamas į burkomis apsirėdžiusių vietinių moterų akis galvosi patekęs į vietą, kurią pavadintum religingumo viršūne, bet tokios mintys pasikeis, kai ant vakarienės stalo prieš desertą atkeliaus pilvo šokėja.

Panašiai nenuspėjamas yra ir šį pavasarį į automobilių salonus atkeliaujantis naujasis „Macan“, kurio pristatymas buvo surengtas įvairiomis prasmėmis spalvingame Marakeše. Gamintojai pasistengė, kad šis modelis neiškristų iš konteksto ir būtų grynakraujis „Porsche“ narys. Tai užkoduota „genuose“ – pavyzdžiui, kaip ir visi šios markės modeliai, taip ir naujokas turi variklio užvedimo svirtelę kairėje pusėje po vairo kolonele, specifiškai išgaubtą variklio dangtį ir kt.

Vis dėlto abejonių dėl šio projekto netrūksta. Jau tampa tradicija, kad „Porsche“ reguliariai supurto savo gerbėjų vertybių skalę. Taip nutiko 2002 m., kai pasirodė iš pradžių visišku nesusipratimu laikytas, o paskui kompanijos gelbėtoju tapęs SUV klasės visureigis „Cayenne“, sukurtas pagal „Volkswagen Touareg“. Klausimų „Kur ritasi „Porsche“?“ bei panašaus plauko diskusijų kilo ir 2009 m. į gatves išriedėjus „Panamerai“. Atėjo 2014-ieji ir išmušė valanda naujokui „Macan“, kuris kaip ir „Cayenne“ ar „Panamera“ atveju, turi įrodyti savo vertę vadintis tikru „Porsche“.

Kad ir ką sakytų sportinių automobilių gerbėjai, žmonės nebegali gyventi be padidinto pravažumo mašinų, tad šis gamintojų žingsnis atrodo logiškai ir tikrai nebe toks kontroversiškas kaip „Cayenne“ atveju. Nors bandymai „įpakuoti“ „Porsche 911” kalibro galią į SUV automobilį nėra naujiena, tačiau tai tikrai pirmas bandymas suderinti penkias, rodos, niekaip nederančias savybes. Ar gali vienas automobilis būti labai greitas, patogus, talpus, „aštrus“ posūkiuose bei patikimas bekelėje? Fenomenalus „Porsche Macan“ bando įrodyti, kad tai įmanoma.
Porsche Macan

Atpažįstamas „tigro“ dizainas

Vertinant automobilio formas ir dizaino akcentus, galima įžvelgti tiek klasikinio 911 kupė bruožų, tiek ir technologinio „Porsche“ šedevro 918 įtaką. Bagažinės atidarymo mygtukas subtiliai įkomponuotas į valytuvo konstrukciją, tačiau galinėje dalyje labiausiai čia išsiskiria pailgi ir siauroki žibintai. Jie tamsoje šviečia taip, kad neabejotinai taps skiriamuoju „Macan“ bruožu. Galingumo įspūdį kuria milžiniški ratai – pirkėjams siūloma rinktis iš įvairių 18-21 colių ratlankių. Tiesa, nesunku pastebėti, kad akivaizdžiausi „Macan“ panašumai – su didesniuoju SUV visureigiu „Cayenne“, šie modeliai tarsi sudaro liūto ir tigro tandemą (gamintojai „Macan“ vardą pasiskolino iš indoneziečių kalbos, kur šis žodis reiškia „tigrą“).

Salonas praktiškai niekuo nesiskiria nuo kitų šios markės modelių. Žinoma, jis nėra toks erdvus kaip „Cayenne“, tačiau ir ankštu nepavadinsi. Bagažinės talpa siekia 500 l – ji didesnė nei galėtum įsivaizduoti žiūrėdamas į automobilį iš išorės. Prie vairo lėktuvų pilotai turbūt jausis kaip namie, tačiau visus kitus turėtų gluminti gausybė mygtukų – vien centrinės konsolės zonoje jų galima suskaičiuoti bent 30, o kiek dar jų virš galvos ar ant vairaračio. „Porsche“ apsimeta, kad nieko nėra girdėję apie informacinio kompiuterio valdymo supaprastinimą, todėl kone kiekviena funkcija turi savo jungiklį. Tiesa, medžiagų kokybei, kaip ir kituose „Porsche“ modeliuose, prikišti nėra ko.

„Macan“ platforma, kaip ir maždaug ketvirtadalis dalių, pasiskolinta iš „Audi Q5”. Vis dėlto lyginantiems šį modelį su Q5 reikėtų dar kartą prisiminti istoriją – juk net ir pirmasis šios markės modelis „Porsche 64” buvo pagamintas remiantis „Volkswagen Beetle“ konstrukcija. „Porsche“ inžinieriai prie „Macan“ projekto dirbo trejus metus tam, kad automobilis įgytų šiai markei būdingą sportišką charakterį, tad panašumų tarp šių dviejų „Volkswagen“ koncerno atstovų gerokai mažiau nei skirtumų. Gamintojai tokie patenkinti pasiektu rezultatu, kad „Macan“ vadina „vieninteliu sportišku automobiliu savo segmente“.

Būdamas 4,70 m ilgio, 1,92 m pločio ir 1,62 m aukščio, geriausios komplektacijos „Macan Turbo“ yra ilgesnis, platesnis, bet ir pastebimai žemesnis nei Q5 (kitos versijos – kiek trumpesnės). Lyginant su „Cayenne“, skirtumai dar didesni – pavyzdžiui, sėdėjimo pozicija yra net 17 cm žemesnė. Tai suteikia daugiau sportiškumo pojūčių ir nesumenkina apžvalgos galimybių.
Porsche Macan

Įspūdinga variklių gama

Nors variklių gamoje tėra trys pasirinkimai, visi jie verti dėmesio - tai yra galingiausias modelis savo segmente. Tik geriausia versija pavadinta „Turbo“, tačiau iš tiesų visi motorai yra turbininiai.

Standartinis „Macan S“ aprūpintas 3.0 l šešių cilindrų 340 AG varikliu, „Macan S Diesel“ siūlomas su 3.0 l, 258 AG dyzeliniu motoru, o galingiausias pasirinkimas – „Macan Turbo“ su 3.6 l ir 400 AG agregatu su dviem turbinomis. Vienintelė siūloma transmisija – septynių laipsnių, dviejų sankabų automatinė PDK pavarų dėžė.

Marakešo gatvėse ir Atlaso kalnų papėdėje išbandėme dyzelinę ir „Turbo“ versijas. „Macan“ varomas visai ratais, tačiau galia jiems perduodama atsižvelgiant į poreikį. Pradėjus važiuoti 100 proc. tenka galiniams ratams, o esant reikalui šis santykis gali pasikeisti priešinga kryptimi. Pakaba dirba kaip nė vieno kito šio žanro atstovo – ji pastebimai standesnė, tačiau kelio nelygumai jai nebaisūs net ir riedant 20 colių ratais.

Žinoma, jis negeneruoja tokio smagumo, kokį galima gauti iš, tarkime, „Cayman“, bet jausmas vairuojant panašus tarsi sėdėtum „Porsche 911“ su aukšta kėde. Kėbulo svyravimai posūkiuose bei 1,9 tonos svoris reikalauja papildomo susitelkimo, tačiau tais atvejais gelbėja tokios stabilumo sistemos kaip „Porsche Traction Management“ (PTM), kuri perimta iš „911 Carrera 4“. Be abejonės, „Macan“ gali vadintis geriausiai valdomu kompaktiniu SUV automobiliu.

Priekyje ir gale montuojamos skirtingo pločio padangos – kaip tikruose sportiniuose automobiliuose. Vis dėlto ne azartiškiems vairuotojams tai gali būti problema vėliau, kai reikės pirkti skirtingų padangų komplektą. Tačiau padangų įtaka automobiliui – atskira tema. Neišsiplečiant galima pasakyti, kad nors „Macan“ kūrėjai ir deklaruoja šio automobilio tinkamumą bet kokioms važiavimo sąlygoms, tačiau Marakešo apylinkėse galėjome įsitikinti, kad tos padangos, kurios idealiai tinka greitam važiavimui lygaus asfalto keliu, greitai praranda stabilumą prastesnės būklės atkarpose. Taigi kad ir kiek stengtųsi automobilio kūrėjai, jie taip pat priklausomi ir nuo padangų gamintojų.

„Turbo“ versija yra tiesiog pašėlusi – iki 100 km/val. galima šauti greičiau nei per 5 sek., o dinamišką važiavimą garantuoja 550 Nm plačiame 1350-4500 aps./min. diapazone. Greičio nestinga ir „S Diesel“ versijai, kuri pirmą kartą derinama su PDK transmisija, tačiau pastaroji labiau skirta tiems, kurie galvoja apie ekonomiškesnį važiavimą. Nors gamintojai ir žada, kad „dyzelis“ turėtų vidutiniškai sunaudoti tik kiek daugiau nei 6 l/100 km, norėdami priartėti prie tokio rezultato galite pamiršti apie „Porsche“ sportiškumą – kaip visada, degalų sąnaudos priklausys ir nuo to, kaip intensyviai minsite greičio pedalą.

Tiesa, kuriozu galima vadinti tai, kad dėl puikios triukšmo izoliacijos „Macan“ vairuotojai praktiškai prarado vieną sportiniams automobiliams privalomą atributą – riaumojančio variklio garsą. Dėl to dinamiškumo savybės kiek nublanksta.

Praskrieję kalnų serpantinais, leidžiamės žemyn ir sukame į vietinę bekelę. Kai kurios atkarpos įveikiamos vos 5 km/val. greičiu, vietomis tenka bristi į vandenį, o kai kur kelio kokybė primena tipišką lietuvišką žvyrkelį – tokiomis sąlygomis praverčia bekelės funkcija, leidžianti važiuoklę pakelti 4 cm ir toliau važiuoti patogiai. Tuomet prošvaisa padidėja iki solidžių 23 cm (palyginimui – „Subaru Forester“ prošvaisa siekia 22 cm).
Porsche Macan

Konkurentų nėra daug

Jeigu „Cayenne“ ir „Panamera“ jau nebeatrodo kaip „Porsche“ svetimkūniai, tai dėl „Macan“ turėtų kilti dar mažiau klaustukų. Jis įrodo, kad yra tinkamas automobilis ir tolimesnėms atostogų kelionėms, ir išvykai į gamtą, ir keliems ratams lenktynių trasoje. Tiesiog nėra nė vienos rimtos priežasties, už kurią būtų galima peikti šį automobilį. Jis turi patikti net ir tiems, kurie nors kartą gyvenime yra pasakę, kad niekada nevairuos SUV automobilio.

„Macan“ bus gaminamas Leipcige 50 tūkst. vienetų tiražu per metus, kartu su šiuo metu populiariausiu „Porsche“ modeliu „Cayenne“ bei „Panamera“. Gamintojai tikisi, kad naujokas padės padidinti kompanijos metinius pardavimus iki 200 tūkst. vnt. ir panašu, kad dėl to jokių sunkumų nekils.

Tikėtina, kad kol rinkoje nepasirodys naujasis „Cayenne“, kuris turėtų gerokai paaugti, abu „Porsche“ SUV automobiliai konkuruos tarpusavyje. Jis taikosi ir į „Audi Q5” bei BMW X3 pirkėjus, be to, jau galima prognozuoti, kad „Macan“ gerokai aptirpdys „Audi SQ5” pardavimus. Mat jų pradinės kainos praktiškai identiškos, tačiau „Porsche“ prekės ženklas norintiems išsiskirti kur kas labiau imponuoja.

Vis dėlto artimiausias „Macan“ konkurentas neabejotinai yra „Range Rover Evoque“. Prašmatnusis britų automobilis pasižymi išraiškingesniu dizainu, tačiau neprilygsta važiavimo savybėmis. Galima numanyti ir tai, kad turėtų skirtis šių dviejų automobilių auditorija. „Evoque“ tiesiog neatsiejamas nuo madingų damų įvaizdžio, o agresyviau atrodantis „Macan“ turėtų labiau patikti išties gerai uždirbantiems vyriškiams.

O norint turėti „Macan“ vidutinių pajamų tikrai nepakaks. Automobilio kaina – nuo 202 tūkst. Lt už „Macan S“, o norintys vairuoti galingesnę „Macan Turbo“ versiją turės suskaičiuoti iki 286 tūkst. Lt, tačiau šie skaičiai – tik pradžia. Standartinė įranga išties gausi, tačiau įvairiems priedams reikės papildomai primokėti dar ne vieną dešimtį tūkstančių.

„Porsche Macan Turbo“ vizitinė kortelė

Variklio darbinis tūris: 3604 cm3
Degalai: benzinas
Galia: 294 kW/400 AG/6000 aps./min.
Maksimalus sukimo momentas: 550 Nm/1350-4500 aps./min.
Pavarų dėžė: 7 laipsnių automatinė PDK
Varantieji ratai: visi
Ilgis: 4699 mm
Plotis: 1923 mm
Aukštis: 1624 mm
Važiuoklės bazė: 2807 mm
Prošvaisa: 190 mm
Svoris: 1925 kg
Įsibėgėjimas iki 100 km/val.: 4,8 sek. (su papildomu „Sport Chrono“ paketu – 4,6 sek.)
Maksimalus greitis: 266 km/val.
Vidutinės degalų sąnaudos: 9,2 l/100 km
CO2 emisija: 216 g/km
Bagažinės tūris: 500/1500 l
Kaina: nuo 279,5 tūkst. Lt (standartinė versija – nuo 202,6 tūkst. Lt)

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (16)