Kaip nurodė VPT, konsultacijose praėjusią savaitę dalyvavo, taip pat raštu pasiūlymus siuntė dešimt automobilių gamintojų atstovų. Anot tarnybos, visi jie kėlė klausimą, ar policija, siekdama įsigyti didesnio pravažumo mikroautobusus su automatinėmis pavaromis, neturi galimybės skaidyti pirkimo į dalis atsižvelgiant, ar jie bus naudojami kaimiškose, ar miesto vietovėse.

„Viešųjų pirkimų tarnyba, išgirdusi verslo atstovų poziciją, rekomenduos Policijos departamentui koreguoti viešojo pirkimo techninę specifikaciją, dar kartą įsivertinti poreikį, užtikrinant konkurencingesnės konkurso aplinkos sukūrimą. Taip pat Viešųjų pirkimų tarnyba rekomenduos persvarstyti viešojo pirkimo koncepciją ir ekonominio naudingumo kriterijus, vertinant kuro bei eksploatacines automobilių naudojimo sąnaudas bei suteikiant papildomus balus pageidaujamiems parametrams: pavarų dėžes tipui bei automobilio pravažumą didinantiems sprendiniams“, – nurodo VPT.

Ir VPT, ir policijos vadovai pripažįsta, kad dabartinės sąlygos, ypač reikalavimai dėl automatinės greičių dėžės ir keturių varomųjų ratų, konkurse leidžia dalyvauti tik dviems automobilių modeliams – „Volkswagen Transporter“ bei „Mercedes Vito“. Tai, anot VPT, patvirtino ir konsultacijose dalyvavę gamintojai. VPT nuomone, „esant dabartinėms technologijoms ir gamintojų patirčiai“, policija galėtų ir kitomis priemonėmis užtikrinti deklaruojamą siekį – turėti didesnio pravažumo autobusiukus.

Anot VPT vadovės Dianos Vilytės, gamintojai nurodė, kad policijos poreikiai galėtų būti patenkinti įsigijant automobilius su didesne prošvaisa (atstumu nuo ratų apačios iki dugno), didesniais pakilimo-nusileidimo kampais, didesniu išilginio pravažumo kampu, modeliuose galėtų būti numatyta sukimo momento tarp varančių ratų paskirstymo funkcija, ratų praslydimo kontrolės sistema, „pažeminta“ pavara, jie galėtų turėti tinkamo aukščio, diametro ir protektoriaus rašto padangos.

D.Vilytė BNS sakė, kad artimiausiu metu bus laukiama policijos atsakymo ir tuomet priimami sprendimai dėl konkurso. Policijos atstovai BNS žadėjo komentarą pateikti kiek vėliau, kai susipažins su VPT informacija.

Susitikimuose su VPT, Vidaus reikalų ministerijos ir policijos atstovais dalyvavo „Fiat“, „Nissan“, „Toyota“, „Renault“, „Citroen“, „Hyundai“ deleguoti asmenys, raštu pastabas pateikė „Ford“, „Opel“, taip pat „Mercedes Benz“ bei „Volkswagen“ atstovai.

Anot VPT, Policijos departamento pirkimo techninėje specifikacijoje parengti pernelyg detalūs, pertekliniai reikalavimai – tikslūs išmatavimai, stiklų tamsinimo spalva, leistina bendra masė, pavarų skaičius, ratų bazė, kritikuojama, kad į kriterijus neįtrauktos automobilių eksploatacinės išlaidos – kuro sąnaudos, techninis aptarnavimas.

Policijos vadovai atmeta VPT priekaištus sakydami, kad konkurso sąlygas mažiausiai metus kruopščiai rengę departamento atstovai vadovavosi Suomijos, Estijos patirtimi. Policijos reikalavimus pagrįstais vadina ir vidaus reikalų ministras Eimutis Misiūnas.