Kelerius metus tai buvo opi Palangos savivaldybės problema, mat dviračių takas buvo rekonstruotas už Europos sąjungos lėšas, taigi jo nebuvo galima paversti automobilių keliu. Dviračių tako rekonstrukcija buvo baigta 2010 metais ir, pagal galiojančią tvarką, 5 metus savivaldybė negalėjo keisti projekto, kitaip būtų galėjusi prarasti suteiktas lėšas. Dabar 5 metai praėjo ir tam tikri dviračių tako ruožai virto automobilių keliu, taip kilo grėsmė nuolat take zujantiems dviratininkams, kurių eismas yra gana intensyvus.

Vis dėlto, dar liko ir tokių valdų, kurioms pasiekti reikia važiuoti per dviračių taką.

Ošupio tako kontrastai: nuo milijonierių iki stovyklaviečių

Dviračių takas yra nutiestas pušyne, visai šalia jo tyvuliuoja jūra, todėl neilgai trukus sklypuose prasidėjo statybos. Praėjus Ošupio taku, čia galima rasti įvairiausių valdų: nuo kempingų ir stovyklaviečių bei namukus poilsiautojams nuomojančių verslininkų iki pritrenkiančių ir prabangių namų.

Žiniasklaidoje buvo skelbta, kad namą Ošupio take ant jūros kranto turėjo ir krepšinio legenda Arvydas Sabonis. Registrų centro duomenimis, čia savo namą turi ir „Panevėžio keliams“ priklausančios bendrovės „Panevėžio statybos trestas“ (PST) valdybos pirmininkas ir vienas pagrindinių akcininkų Remigijus Juodviršis su žmona.

Ošupio take apsilankę DELFI žurnalistai įsitikino, kad važiuojant dviračiu taku galima pamatyti ne vieną automobilį. Automobilių kontrastas dviračių take taip pat akivaizdus – prie vienų namų stovi prabangūs automobiliai, kitur ne tokios ištaigingos poilsiautojų transporto priemonės.

Dviračių takas tam tikrose atkarpose dingo

Palangos miesto policijos komisariato Kelių policijos grupės vyresnysis specialistas Ričardas Vinciūnas teigė, kad kai kuriuose ruožuose gyventojams keliu važiuoti galima, o kai kur tai yra draudžiama.

„Klausimas, kaip Ošupio tako gyventojams automobiliais patekti į savo namus ar sklypus, yra išspręstas: prieš 4,5 metų įrengti kelio ženklai „Motorinių transporto priemonių eismas draudžiamas“ suteikia teisę toje zonoje gyvenantiems asmenims bei aptarnaujančiam transportui važiuoti transporto priemonėmis“, - komentavo R. Vinciūnas.

Vis dėlto policijos specialistas pripažino, kad Ošupio takas yra suskaidytas ruožais: vienose vietose yra likęs tik dviračių takas, kitose stovi motorinių transporto priemonių eismą draudžiantys ženklai, taigi vis dar nustatoma pažeidimų, kai automobiliai rieda per draudžiamas vietas.

„Jeigu žmonės važiuoja ta atkarpa, kurioje yra dviračių takas, jie yra baudžiami. Tokių atvejų tikrai pasitaiko, šiais metais, kiek žinau, dar nėra nustatyta tokių atvejų, bet praeitais metais taip buvo. Gyventojai dažniausiai žino, pro kur galima važiuoti, kad nepažeistų kelio ženklo, čia gali būti labiau poilsiautojai, kurie ieško ir išsinuomoja gyvenamąsias patalpas“, - pasakojo R. Vinciūnas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (214)